Cara Nak Selesaikan Masalah Internet Telefon



Apabila pengguna tanya kenapa nak langgan internet tak lepas?

Tindakan Dealer yg boleh diambil:
1. Tanyakan baki kredit dia ada berapa: Taip BAL hantar 22111.
(Sertakan screenshot gambar utk kita cek). Pastikan baki di MA mencukupi. Cara nak tansfer kredit DA>MA: sms
TRNS DA amaun ke 22111
Cth: TRNS DA 20

2. Jika kita tengok sms yg dihantar ke 22111 itu reject(ada simbol "Segitiga !" merah..itu menandakan masalah Setting SMS premium.
Ikuti langkah ini:

1. Klik " SETTING".
2. Klik "MORE".
3. Klik "APP MANAGER".
4. SWIPE ke kiri sehingga jumpa perkataan "ALL".
5. SCROLL DOWN sehingga jumpa FOLDER "MESSAGING"
6. Klik "MESSAGING"
7. SCROLL DOWN sehingga jumpa perkataan "SEND PREMIUM SMS". 8. Tukar arahan "NEVER ALLOW" ke "ALWAYS ALLOW".
9. Selesai semuanya, klik "SAVE" dan tekan BUTTON "HOME"
10. "RESTART PHONE" kemudian periksa baki akaun anda dengan menghantar "BAL" dan hantar ke 22111

**Sekiranya masih tidak boleh menerima SMS tersebut, anda perlu hubungi talian khidmat pelanggan kami 12273 utk membuat laporan.

3. Kadang² User silap taip kod langganan internet: Sila pastikan kod langganan yg betul.
Sila taip:( Langgan hot!)
1XDAILY- 250MB/RM10/1hari
1XD250-250MB/RM10 /7hari
1XD500-500MB/RM18/30hari
1XD1.5-1.5GB=1524MB/RM29.99/30hari
> ke 22111

4. Jika pelanggan Anda mengadu Data masih ada tetapi tidak boleh access internet.
Cek setting APN:
APN:XOX
Internet mode: Http
Username: none Password : none ...
Authentication type : none Use Proxy: Yes IP Address
Proxy : none Port No Proxy : 8080 Username Proxy : none Password Proxy : none
MNC:19 MCC:502

Apa yg patut saya buat sekiranya saya sudah berjaya melanggan data internet tetapi masih tidak boleh melayari internet ?
- Masukkan Tetapan manual ke telefon mudah alih anda
- Sekiranya sudah menetapkan tetapan ke telefon mudah alih, cuba OFF dan ON kembali telefon mudah alih anda.
- Sekiranya tidak Berjaya juga, ia bermungkinan disebabkan oleh masalah telefon mudah alih anda.

* kebanyakan telefon mudah alih yg mempunyai “DUO SIM” akan mengalami masalah seperti ini iaitu data internet tidak dapat dikesan dan penyelesaiannya anda harus memakai 1 SIM sahaja di dalam telefon mudah alih utk melayari internet.
- Sekiranya masih tidak ada penyelesaian, anda harus menghubungi khidmat pengguna kami di 12273 untuk bantuan.
-Bagitau operator tentang masalah ini dan minta operator refresh network dan terus boleh pakai internet.

5. Jika server down..
dapatkan info terkini di FB Group Official Dealer dan Soal Jawab Onexox..ikuti perkembangan semasa disini..dan bantu feedback pd pelanggan anda.

Sekian, terima kasih.





EmoticonEmoticon