Kod Status MNP & Error MNP

Di bawah adalah Penerangan Status MNP.

SP10 - NEW NRIC ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.

SP11 - KP LAMA ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.

SP12 - POLIS / TENTERA ID ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.

SP13 - BILANGAN PASPORT ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.

SP30 - PENDAFTARAN SYARIKAT ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.

SP31 - NOMBOR AKAUN ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.

SP51 - TIDAK MEMENUHI KEWAJIPAN KONTRAK:
Perlu menunggu atau membatalkan kontrak yang sedia ada. Menyelesaikan semua obligasi kontrak dengan penyedia perkhidmatan sedia ada bagi pembatalan itu.

SP52 - AKAUN HUTANG TERTUNGGAK / BAD:
Pastikan tiada bayaran tertunggak / rang undang-undang yang belum selesai dengan pembekal perkhidmatan semasa.

SP54 - BEBERAPA / SEMUA NOMBOR bukan milik penderma:
Tukar dan membetulkan dengan tepat nama daripada pembekal perkhidmatan rangkaian (penderma).

SP55 - BEBERAPA / SEMUA NOMBOR TIDAK DALAM PERKHIDMATAN:
Pastikan nombor telefon bimbit adalah sah, yang berkaitan / aktif dan masih dalam tempoh sah topup (boleh panggil dan SMS) - mendapat sekurang-kurangnya minimum RM1.00 airtime kredit.

SP56 - NOMBOR UTAMA MEMPUNYAI TAMBAHAN GARIS (S) YANG PERLU dialihkan:
Pengetua Pemilik talian (utama) perlu untuk memisahkan talian tambahan (akaun individu - membuat akaun talian tambahan sebagai garis pemegang akaun utama).

SP57 - NUMBER MEMPUNYAI TAMBAHAN NOMBOR UTAMA YANG PERLU dialihkan:
Pemegang talian tambahan perlu untuk memisahkan talian utama (akaun individu - membuat akaun talian tambahan sebagai garis pemegang akaun utama).

SP58 - BEBERAPA / SEMUA NOMBOR bukan kepunyaan PRINSIP ATAU SYARIKAT:
Pelanggan tambahan perlu mendaftar semula / menjadikannya sebagai pokok (utama) pelanggan atau pelanggan individu.

SP59 - MELEBIHI HAD KREDIT:
Pastikan penggunaan perkhidmatan yang sedia ada tidak melebihi had kredit yang ditetapkan oleh perkhidmatan rangkaian pembekal / syarikat telekomunikasi semasa (penderma).

SP61 - NOMBOR PELANGGAN ADALAH dihentikan sementara:
Semak status dengan pembekal perkhidmatan semasa, pastikan nombor mudah alih adalah aktif yang berkaitan, masih dalam tempoh sah topup / - mendapat sekurang-kurangnya kredit masa siaran min RM1.



Penerangan Kod Error MNP 

NPC0013E - Peserta tidak mempunyai kebenaran untuk menghantar mesej ini
NPC1029E - Tidak boleh menjadi lebih besar daripada tarikh semasa bagi bidang
NPC1030E - Permintaan NPR sedang disekat untuk ID Peserta
NPC0001E - Ralat dalaman: tidak dapat disambungkan ke pangkalan data. Sila laporkan masalah ini kepada Meja Bantuan TGA
NPC0002E - id pengguna tidak dijumpai. Sila cuba semula dengan id pengguna yang sah
NPC0003E - kata laluan tidak sah. Sila cuba semula dengan kata laluan yang betul
NPC0006E - Pengecualian Pangkalan Data dalam mesej pemprosesan. Sila laporkan masalah ini kepada Meja Bantuan TGA
NPC0007E - Pengecualian dalam mesej bala. Sila semak input anda
NPC0008E - Pengecualian yang tidak dijangka. Sila hubungi Meja Bantuan TGA
NPC0012E - pendua mesej: Mesej diabaikan.
NPC1001E - Kod Mesej tidak sah untuk Jenis Perkhidmatan. Nota: Kod Mesej / Jenis perkhidmatan adalah kes sensitif
NPC1002E - medan tidak perlu disediakan untuk kod mesej
NPC1003E - ID Peserta bukan ID Peserta yang sah
NPC1004E - Adakah bidang yang diperlukan untuk kod mesej
NPC1005E - Nilai tidak sah untuk bidang
NPC1006E - Port ID tidak diketahui sistem NPC
NPC1009E - Maklumat Laluan tidak dijumpai. Sila hubungi Meja Bantuan TGA
Sesetengah / semua nombor dalam - - bukan milik penderma NPC1011E
NPC1012E - Kod Wilayah tidak sah
NPC1013E - Nilai untuk sekurang-kurangnya salah satu daripada bidang berikut diperlukan: OldNRIC, NewNRIC, PassportNum, ArmedForcesID
NPC1014E - Nilai Field berubah dari
NPC1015E - Memandangkan Bilangan Dari dan Nombor Untuk tidak dijumpai dalam pangkalan data.
NPC1016E - Senarai Nombor dialihkan tidak sepadan dengan nilai-nilai pangkalan data. Nombor hilang
NPC1017E - Pemula mesti Donor
NPC1018E - Pemula mesti Penerima
NPC1019E - Port dijalankan untuk beberapa / semua nombor dalam
NPC1020E - Data Nombor faks / (s) yang digunakan adalah bercanggah dengan
NPC1021E - Penduaan wujud dalam senarai
NPC1022E - Sesetengah / semua nombor dalam tidak tergolong dalam penerima.
NPC1023E - Sesetengah / semua nombor dalam dinyahaktifkan sudah
NPC1025E - Maksimum nombor boleh dibuat untuk Perkhidmatan Jenis MOBILE-INDIV
NPC1026E - Maksimum nombor boleh dibuat untuk Perkhidmatan Jenis MOBILE-CORP
NPC1027E - Nombor tidak dialihkan
NPC1028E - Maksimum menolak kod boleh dibuat bagi setiap MSISDN.

Semoga Berguna.




1 Komentar so far


EmoticonEmoticon